حس واقعی یک فوتبال … | نقد و بررسی Fifa 15

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار و تریلر های بازی های روز دنیا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
mohammad
20:2
چهار شنبه 9 مهر 1393

حس واقعی یک فوتبال … | نقد و بررسی Fifa 15

 

 

 

 اما از جایی که بحث ما در مورد بخش اول است، باید بدانید که بازی هایی که در ابتدا ادعا داشته اند قادر هستند که با بزرگان این سبک یعنی PES و Fifa رقابت کنند، همگی اکنون نامی بیش نیستند که دست در دست تاریخ، خاک می خورند. بازار رقابت دو بازی نام برده هنوزم که هنوز است گرمی خاص خود را دارد و صد البته طرفداران خاص ِ خود را! اما به روشنی میتوان مدعی بود که هر چیزی فراز و نشیبی دارد. پس بعید نیست بدانید که هم اکنون بازی Fifa، کمی از رقیب خود فاصله گرفته و بالاتر از آن دیده می شود.

با نقد و بررسی Fifa 15 همراه ما باشید …

Fifa 15 1 حس واقعی یک فوتبال ... | نقد و بررسی Fifa 15

Fifa 15 Cover

نام: Fifa 15

ناشر: EA Sports

توسعه دهنده: EA Canada

موتور بازی سازی: Ignite Engine

پلتفرم ها: PS4, PS3, PS Vita, Nintendo 3DS, Wii, IOS, Android, Windows Phone, PC ,XBox One, XBox 360

تاریخ انتشار: 2014 ,26 Sep

شاید دلیل برتری Fifa در نسخه های اخیر، توانایی عرضه ی آن چیزیست که واقعا یک بازیکن شبیه ساز فوتبال از آن انتظار دارد. Fifa 14 در کنسول های نسل هشتمی، به معنای واقعی خود نمایی کرد و توانست با استفاده از گرافیک خیره کننده، طراحی عالی و امکانات بی نظیر، یک فوتبال بسیار خوب باشد ( بگذارید از کلمه ی عالی استفاده نکنیم! ). کنترل بازی در این نسخه واقعا دل چسب و روان بود تا بازیکن بتواند استراتژی ای را که در ذهن دارد، به خوبی در زمین پیاده و از آن استفاده کافی را ببرد و بازی از حالت Arcade کاملا فاصله گرفته بود. پاس کاری های با کیفیت و شوت های کاملا واقعی، از ویژگی های دیگر این نسخه از سری بازی های Fifa بود. اما عرضه ی نسخه ی پانزدهم بازی ورزشی Fifa، کمی ما را نا امید کرد! نه اینکه بازی کاملا از سنّت های خود فاصله گرفته باشد، بلکه جای پیشرفت در بسیاری از نقاط دیگر وجود داشت.

Fifa 15 2 584x365 حس واقعی یک فوتبال ... | نقد و بررسی Fifa 15

حس واقعی یک فوتبال … | نقد و بررسی Fifa 15

در واقع در Fifa 15، شما “تقریبا” با یک Fifa 14 روبرو هستید به اضافه تغییراتی که با یک پچ سنگین قابل تحمیل به بازی بود، البته در بخش گیم پلی. هنوز هم همان نوع شوت ها و سانتر های بلند. اما اگر می خواهید بدانید چه تغییرات جالب ِ توجهی در این نسخه نسبت به نسخه ی قبلی وجود دارد به این بخش توجه کنید! در واقع کسانی که به دفعات Fifa 14 را بازی کرده اند، از باگ هایی که در قسمت سانتر ها وجود داشته آگاهند، به طوری با برخی تیم ها تقریبا هر سانتر مساوی یک گل بود! خوشبختانه در Fifa 15 سانتر های شما از ضریب گل پایین و کمی برخوردار هستند پس کسانی که از سانتر و ضربه ی سر برای گل زنی استفاده می کردند به دنبال روشی دیگر باشند! حتما ضرب المثل “آمد ابرو را درست کند چشم را کور کرد” را شنیده اید! احتمالا تریلر و تیزر هایی که قبل از عرضه ی بازی در دسترس قرار گرفته بود را دیده اید. در این بخش های نمایشی به میزان بسیار زیادی بر روش های گل زنی جدیدی که به بازی اضافه شده است مانور داده شده بود. در Fifa 15 شما دیگر از موقعیت های تک به تک در امان نخواهید بود. به عبارتی دیگر اگر شما در موقعیت تک به تک قرار بگیرید، دروازه بان به طرز بسیار عجیبی زاویه موافق را برای شما باز می گذارد! و قادر به گل زدن به روشی بسیار بسیار ساده خواهید بود!

همیشه پاسکاری در Fifa تقریبا سخت بود و هر چه قدر که دکمه ی پاس را بیشتر نگه می داشتید، باز هم پاس های شما بسیار آرام حرکت می کرد. در Fifa 15 خوشبختانه در هنگام پاسکاری شما هر چه قدر که دکمه ی پاس را بیشتر نگاه دارید، پاس ِ شما پر قدرت تر خواهد بود. پاس های عمقی نیز به سادگی نسخه های قبل به ثمر نخواهد رسید و کمی تیز تر شده اند و در طول زمان روش پاس های در عمق را یاد خواهید گرفت. در این نسخه بر خلاف نسخه های قبل، شما مهارتی که یک دروازه بان با میانگین قدرت 90 را از یک دروازه بان با میانگین قدرت 82 دارد را تشخیص خواهید داد به غیر از یک یا چند باگی که برای دروازه بان ها وجود دارد، انصافا حرکات و عکس العمل های آنان پیشرفت های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

Fifa 15 4 628x353 حس واقعی یک فوتبال ... | نقد و بررسی Fifa 15

حس واقعی یک فوتبال … | نقد و بررسی Fifa 15

نکته ای دیگر که کمی ما را آزار می داد، توانایی تک روی های بسیار ساده بود. به عنوان مثال شما با یک وینگر سرعتی مانند آرین روبن، به راحتی می توانید بازیکنان را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به گل برسید. هوش مصنوعی بازی نیز از نکاتی بود که میتوان گفت تقریبا نقصی نداشت و در Fifa 15 نیز هوش مصنوعی شما را راضی خواهد کرد. بازیکنان به خوبی یکدیگر را پشتیبانی کرده و فضا های خالی را پوشش می دهند. دروازه بان ها در زمان تک به تک شدن زمان بندی ای مناسب ارائه داده و به موقع به استقبال مهاجم خواهند رفت. مدافعان ِ کناری کاملا به وینگر ها هماهنگ بوده و با یکدیگر بازی را تعویض می کنند.

گرافیک بازی نیز دست خوش تغییراتی بزرگ نشده زیرا خود Fifa 14 در نسل هشت از گرافیکی واقعا عالی برخوردار بود. نکته ی شایان ذکر این است که آب و هوای بازی داینامیک نیست و تکنولوژی خط دروازه در بازی وجود ندارد. پلیر های Fifa حتما از آب و هوای بارانی دل ِ خوشی نداشتند و اکنون باید بدانند که بازی در زمان بارانی نیز گرافیک و جذابیت خود را حفظ کرده است. بازیکنان نیز بعد از زمین خوردن گِلی شده و زمین بازی بعد از 90 دقیقه پا خوردن، کثیف می شود که از جزئیاتی سرگرم کننده به شمار می رود. هنوز هم تور دروازه سفت به نظر می رسد و متاسفانه ظاهرا EA فکر میکند دروازه های موجود در Fifa به بهترین شکل هستند! تور های دروازه های PES 14 را به خاطر بیاورید!

Fifa 15 3 628x353 حس واقعی یک فوتبال ... | نقد و بررسی Fifa 15

حس واقعی یک فوتبال … | نقد و بررسی Fifa 15

طراحی منو ها شامل تغییراتی شده است اما امکانات ِ موجود، همان امکانات قدیمیست و طراحی دوباره ی آن ها فقط به منظور دسترسی آسان تر و قابل فهم تر بودن آن هاست. کسانی که از بخش های آنلاین استفاده می کردند باید بدانند که در Fifa 14 هر Level ای داشتید، همان به Fifa 15 منتقل خواهد شد در صورتی که این دو بازی را با یک اکانت ِ متصل به PSN یا XBox Live بازی کرده باشید. در زمانی که Level شما بالای 50 باشد، Season را از Division 8 و در زمانی که Level شما زیر 50 باشد، Season را از Division 10 شروع خواهید کرد. بازیکن Pro Club شما از بین رفته است و باید دوباره بازیکن بسازید. مدل مو های زیادی به بازی اضافه نشده است و مختص ِ همان چند نسخه ی قبلیست. در بخش Catalogue نیز کفش ها، توپ های و امکاناتی متفاوات از Fifa 14 گنجانده شده است که با توجه به Level خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

Fifa 15 5 628x353 حس واقعی یک فوتبال ... | نقد و بررسی Fifa 15

حس واقعی یک فوتبال … | نقد و بررسی Fifa 15

گزارشگر های بازی هنوز هم Alan Smith و Martin Tyler هستند که از بهترین گزارشگر های اروپایی با لهجه ی بریتیش به شمار می روند که کلمات و اصتلاحاتی که از آن در Fifa 14 استفاده می کردند، در Fifa 15 نیز از همان ها بهره گیری شده و تنها چند جمله ی تازه در مورد بازیکنان تاثیر گذار در جام جهانی مانند Marion Gotze و بازیکنان غایب در بازی های حساس مانند .Neymar Jr دوباره ظبط شده و از آنان استفاده می گردد. صدای تماشاگران نیز واقعی و هنگامی که توپ به تیر برخورد می کند،حس ِ بازی با لرزش شوک های موجود در کنترلر به شما منتقل می شود.

اتفاقاتی که برای شما در Fifa 15 اتفاق میافتد با فشردن آنالوگ ِ راست قابل اشتراک گذاری خواهد بود در صورتی که در منو ها باشید. در کل می توان گفت Fifa 15 یک فوتبال بسیار خوب، نه عالی، از آب در آمده است که با گرافیکی راضی کننده، هوش مصنوعی خوب و صدا گذاری راضی کننده در کنار گیم پلی کامل نشده و نقص هایی در هوش مصنوعی دروازه بانان به نشر و عرضه رسیده است.

نمره ی نهایی: 8/5

نقد و بررسی با توجه به نسخه ی PS4 ِ بازی


تعداد بازدید از این مطلب: 1141
موضوعات مرتبط: نقد و بررسی , ,
بازدید : 1141

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









شما امسال طرفدار چه بازی هستید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



ما در این سایت اخبار و تریلر بازی های روز دنیا را قرار میدهیم
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به اخبار و تریلر های بازی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر
<-Text1->